Unge kan snapchatte sig til gratis varer i Fakta
Fakta vil teste Snapchat som kommunikationsform med unge.
Discountkæden har udviklet "Flyt-selv-kassen", som er målrettet unge, der netop er flyttet hjemmefra. I den er der en række dagligvarer fra nogle af Danmarks førende mærkevareproducenter: Ajax, Ariel, Bamseline, Cillit Bang, Colgate, Dr. Bechmann, Kims, Maxim, Nivea og Zendium.
- Der er to formål med dette, siger marketingchef Heidi Kessler, Fakta.
- For det første vil vi gerne hjælpe de unge til at få et fornuftigt forbrug fra det øjeblik, de er fløjet fra reden og flyttet for sig selv. For det andet vil vi gerne teste Snapchat som en måde at kommunikere med denne målgruppe på, siger Hedidi Kessler.
Man aflæser dagens kode på Faktas Snapchat og indtaster den på fakta.dk. Så får man et værdibevis på SMS, som man blot viser ved kassen i sin lokale Fakta, hvorefter man får udleveret flyt-selv-kassen.
Kassen indeholder dagligvarer til en værdi på cirka 125 kr. Der er kun en kasse pr. person, og de bliver udleveret til de første 12.000, der henter værdibeviset via Snapchat.